看完王子婚礼又相信爱情了!可是你连自己想找个什么样的人还不知道吧……

来源:中国日报网
2018-05-21 13:17:11

对很多人来说,这是一个非常难忘的周末。周六,英国哈里王子大婚,世界瞩目。古堡,教堂,盛大婚礼,各界名流。

看完王子婚礼又相信爱情了!可是你连自己想找个什么样的人还不知道吧……

紧接着周日是520。你懂的,盆友圈秀恩爱大赛。各种转账,各种表白,各种玫瑰,八仙过海,各显神通。

看完王子婚礼又相信爱情了!可是你连自己想找个什么样的人还不知道吧……

这两天下来,通常我们会有两种感受:第一种:周六被别人暴击,周日暴击别人;第二种是整个周末都在被别人暴击。那么,问题来了:我们什么时候能报仇?有人说:我也不想单身,可是没人来追我啊。

看完王子婚礼又相信爱情了!可是你连自己想找个什么样的人还不知道吧……

咳咳,这不是故意针对你……但提出了一个非常重要的问题:你想找一个什么样的人?

美国全国广播公司(NBC)的一篇报道说,你可以尝试通过拟清单的方式来确定你到底要选择什么样的人。

看完王子婚礼又相信爱情了!可是你连自己想找个什么样的人还不知道吧……

文章说:

We all know what happens when you head to the grocery store without a list. You end up impulsively grabbing items and leaving with a cart piled full of stuff you didn’t really need.

去超市却没有购物清单,我们都知道那会是什么状况。你会心血来潮地想起什么拿什么,结果走的时候发现买的并不是自己需要的东西。

和购物清单一样,文中给出了一个“四步走”选另一半的方法:

Plan

规划

Be mentally prepared and have an open frame of mind. Take your time and be alone when writing your list. Really reflect on your needs versus your wants.

做好思想准备,但别给自己太多框框。不要着急,列清单时最好是一个人。好好思考一下你想要什么,而你又需要什么。

Do

撰写

Now it’s time to write your list. Put your pen to paper and list out all of the characteristics/qualities you are looking for in a potential mate. Don’t censor yourself now. You’ll parse out your list in the next step.

撰写清单。拿出纸笔,列出你希望未来另一半拥有的全部特征或品质。不着急检查,那是下一步的工作。

Edit

编辑

Take out duplicates, couple themes together and delete unnecessary characteristics and the last ones on the list are those that matter.

拿掉重复的,合并同类的,删掉非必须的,剩下的那些才是真正重要的。

A tip: A lot of divorced people are those who in their younger years thought "I want to get married, here’s a person, I'll get married to them."

提醒一下:许多人结婚的时候并没有充分思考好,只是觉得“我想结婚了,正好有个人,要不就结了吧”,结果很多最后离婚了。

Act

行动

Once you have your list, it’s time to get out there and meet people. Refer to your list often and revise it as you learn more about yourself and what you want in a potential partner.

清单好了就可以多去社交了。要多看看清单,如果你对自己或者未来的另一半有更多想法,也可以适时对清单进行一些修改。

Give people a chance, but you don’t want to give people too many chances. Be confident in your decision in what is right for you, and know it’s okay to walk away when it’s not right.

要给人机会,但也别随便给机会。做决定的时候要相信自己,遇人不淑要知道分手。

有人说,这个方法倒是不难,可如果自己都不知道喜欢什么样的人怎么办?

虽然每个人都不一样,但今日心理学(Psychology Today)等网站通过大量研究发现,理想的伴侣通常有一些共同的特质:

Responsible and reliable (可靠有责任心)

Kindness and understanding (人好善解人意)

Similarity(有共同语言)

Conscientiousness(认真尽责)

Believing that relationships take work(相信感情需要经营)

(来源:中国日报双语新闻编辑部)

 

标签: